Wouter Steenhuisen adviseert over onze media-inzet
‘SharePeople is een aaibaar bedrijf met een goede missie’, vertelt Wouter Steenhuisen, deelnemer van SharePeople én de media-strateeg. Hij heeft samen met compagnon Annebel Nillessen Blaauw het Media & PR-bureau Kollektiv en woont in Groningen.
Vertel, wat doe je bij SharePeople?
‘Ik adviseer over de media-strategie en ik zorg voor de media-inkoop. Ik heb bijvoorbeeld de strategie achter de campagne ‘ZZZZZZP’er wordt wakker’ bedacht en de juiste media erbij bezocht. En tussendoor fungeer ik ook als een soort projectmanager.’
Leuk! Dat is je vak ook, media-strateeg?
‘Jazeker! Annabel en ik zijn in 2018 samen Kollektiv begonnen, een media en PR-bureau. We waren al collega’s bij Marketing Groningen (van ‘Er gaat niets boven Groningen’) toen het idee ontstond om eigen baas te worden. Eigenlijk had ik daar nooit zo over nagedacht, maar we zijn ervoor gegaan.’
Wat is er zo leuk aan eigen baas zijn?
‘In het begin was het natuurlijk spannend, we moesten zelf ons geld binnenhalen. Maar nu hebben we zo’n 20 partijen in ons bestand en kunnen we kiezen voor wie we aan het werk willen. Die vrijheid bevalt heel goed. We kiezen voor werk met inhoud, zoals bijvoorbeeld de kerstcampagne die we voor Artsen zonder Grenzen hebben gedaan. Of de marketing voor UNESCO Werelderfgoed Waddenzee.’
Hoe kwam je met SharePeople in contact?
Via via hoorden we over SharePeople. De oplossing die ze bieden voor je risico op arbeidsongeschiktheid, sprak Annebel en mij meteen aan. En dus werden we deelnemer. Omdat Annabel dezelfde achternaam heeft als Cosmas (Blaauw, oprichter red), belde hij een keer op om te vragen of er een connectie was. Ik nam toevallig op en we raakten aan de praat.’
Grappig hoe dat gaat. Bevalt werken voor SharePeople?
‘Door voor verschillende klussen verschillende deelnemers in te huren, heeft SharePeople toegang tot veel vakmensen. Alsof ze een kantoor vol met medewerkers hebben, terwijl de organisatie juist heel klein is. Onderdeel daarvan zijn bevalt zeker goed. De loyaliteit en betrokkenheid is groot, ook al is er bijna niemand in dienst.’
Waar komt die betrokkenheid vandaan denk je?
Allereerst natuurlijk door de constructie. Al die vakmensen zijn ook deelnemer of mede-eigenaar. Maar ook omdat SharePeople een aaibaar bedrijf is, met een goede missie. Met elkaar, elkaar verzekeren van een inkomen bij ziekte is gewoon een goede, eerlijke oplossing. Daarbij betrokken raken gaat dan vanzelf.’
Wil jij ook betrokken raken bij SharePeople? Dat kan op verschillende manieren, we zetten ze op een rij.